Zmiany w umowach abonenckich i regulaminie od 21.12.2020 r.
Drodzy Abonenci,
W oparciu o ustawę z dnia 14 maja 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 tzw. Tarcza 3.0. a także mając na uwadze ciążący na Przedsiębiorcy Telekomunikacyjnym obowiązek powiadomienia Abonentów o zmianie sposobu świadczenia usług z co najmniej 30-dniowym wyprzedzeniem, informujemy Państwa, że od dnia 21 grudnia 2020 r., z uwagi na konieczność dostosowania zapisów umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych, stosowanych u Operatora do wymogów przepisów prawa, zmianie ulegnie treść Państwa umów, zawartych z Operatorem.
JAKICH OBSZARÓW DOTYCZĄ ZMIANY?
- Nowa forma rozwiązania umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych – Zawarcie umowy w formie dokumentowej, zobowiązuje Firmę Marlena do umożliwienia jej rozwiązania, odstąpienia albo wypowiedzenie jej także w tej formie. Firma Marlena potwierdzi wpierw otrzymanie takiego oświadczenia przez wysłanie SMS albo wykonanie połączenia telefonicznego do Abonenta nie później niż w ciągu jednego dnia roboczego, a następnie w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia potwierdzić to na trwałym nośniku poprzez wskazanie nazwy usługi będącej przedmiotem wypowiedzenia, dzień otrzymania wypowiedzenia i dzień rozwiązania umowy.
- Automatyczne przedłużenie umowy z ochroną abonenta – Jeżeli umowa uległa automatycznemu przedłużeniu na czas nieokreślony, Abonentowi przysługuje prawo do jej wypowiedzenia w każdym czasie z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia. Firma Marlena ma również obowiązek powiadomić Abonenta nie później niż na 30 dni przed upływem okresu na jaki umowa była zawarta o automatycznym przedłużeniu, a także o sposobach jej rozwiązania i najkorzystniejszych oferowanych przez siebie pakietach.
- Abonent będzie informowany o najkorzystniejszych pakietach dostawcy – Firmy Marlena co najmniej raz w roku będzie informować Abonenta o najkorzystniejszych oferowanych przez siebie pakietach taryfowych, chyba że Abonent nie wyraził zgody na otrzymywanie informacji marketingowych.
- Monitoring limitu zużycia usługi – Firma Marlena zapewni Abonentowi narzędzie umożliwiające mu samodzielne monitorwanie limitu wykorzystanych usług, a także będzie powiadamiał Abonenta o wykorzystaniu limitu zużycia usługi w ramach wybranego przez niego pakietu taryfowego.
- Przeniesienie dotychczasowego numeru – Abonent zachowuje prawo do przeniesienia dotychczasowego numeru przez okres nie krótszy niż 1 miesiąc od daty rozwiązania umowy.
- Ciągłość dostępu do sieci Internet – Abonent w przypadku zmiany dostawcy usługi dostępu do sieci Internet ma prawo do zachowania ciągłości świadczenia usługi, chyba że jest to technicznie niewykonalne lub Prezes UKE w drodze decyzji zawiesi lub ograniczy realizację tego uprawnienia. Nowy dostawca musi zapewnić ciągłość nie później niż w ciągu jednego dnia roboczego od rozwiązania poprzedniej umowy. Dotychczasowy i nowy dostawca będą musieli współdziałać i porozumieć się w tym zakresie. Za te czynności Abonent nie poniesie dodatkowych kosztów.
ZMIANY W SPOSOBIE ŚWIADCZENIA USŁUG OD 21 GRUDNIA 2020 ROKU – szczegóły
- Jeżeli zawarli Państwo umowę w formie dokumentowej np. przez telefon, za pośrednictwem formularza na naszej stronie internetowej lub za pośrednictwem wiadomości e-mail, oświadczenie o jej wypowiedzeniu, rozwiązaniu lub odstąpieniu będzie mogło zostać złożone w takiej samej formie (tj. np. w wiadomości wysłanej pocztą elektroniczną lub przez telefon, w trakcie rozmowy), a nie tak jak dotychczas, wyłącznie w formie pisemnej.
- W przypadku, gdy skorzystają Państwo ze wskazanego powyżej uprawnienia do złożenia oświadczenia o wypowiedzeniu, rozwiązaniu lub odstąpieniu od umowy w formie dokumentowej, niezwłocznie (maksymalnie w ciągu 1 dnia roboczego) zawiadomimy Państwa o jego otrzymaniu, a w ciągu 14 dni od złożenia oświadczenia, potwierdzimy jego przyjęcie, wskazując m.in. dzień, w którym umowa zostanie rozwiązana.
- Jeżeli będzie się zbliżał termin, na jaki została zawarta umowa na czas określony, a tym samym dzień, w którym umowa ta, w przypadku braku złożenia przez Państwa oświadczenia o braku woli dalszego korzystania z naszych usług, będzie ulegała przekształceniu w umowę na czas nieokreślony, przypomnimy o tym Państwu, przesyłając odpowiednią informację oraz przedstawimy aktualną, najkorzystniejszą ofertę.
- W przypadku, gdy umowa o upływie terminu na jaki początkowo została zawarta ulegnie przekształceniu w umowę zawartą na czas nieokreślony, przysługiwać będzie Państwu prawo do jej wypowiedzenia, w każdym czasie, z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.
- Jeżeli będą Państwo zainteresowani zmianą dotychczasowego dostawcy usługi dostępu do Internetu i będą chcieli rozpocząć korzystanie z naszych usług, możecie Państwo wypełnić wniosek w specjalnie dedykowanym do tego kanale sprzedażowym. Wniosek ten umożliwia żądanie zachowania ciągłości świadczenia usługi dostępu do Internetu – aktywacja usług przez nastąpi najpóźniej w odstępie 1 dnia roboczego od dnia zakończenia umowy z poprzednim operatorem.
- Jeżeli korzystają Państwo z naszych usług dostępu do Internetu w ramach jednego z pakietów, udostępnimy Państwu narzędzie, umożliwiające nieodpłatne monitorowanie wykorzystania tych usług na każdym etapie.
- W przypadku automatycznego przedłużenia umowy na czas nieokreślony, raz w roku poinformujemy Państwa o naszych najkorzystniejszych ofertach (chyba że nie wyrażą Państwo na to zgody).
- Zmieniamy sposób liczenia długości okresu wypowiedzenia umowy na czas nieokreślony, którą nam Państwo wypowiedzą. Ta zmiana dotyczy wyłącznie sytuacji, w której skończył się okres promocyjny (gdy Państwa Umowa przekształci się w umowę na czas nieokreślony). Od 21 grudnia 2020 r. okres wypowiedzenia takiej umowy to miesiąc i będziemy go liczyć od dnia, w którym wypowiedzenie trafi do nas ze skutkiem na koniec kolejnego Okresu rozliczeniowego.
W razie gdy nie akceptują Państwo wskazanych powyżej, nowych warunków świadczenia usług telekomunikacyjnych, mają Państwo prawo do rozwiązania zawartej umowy abonenckiej do dnia wejścia zmian w życie tj. do dnia 20 grudnia 2020 r., w trybie i na warunkach przewidzianych jej postanowieniami. W razie wypowiedzenia umowy abonenckiej w taki sposób, że jej rozwiązanie nastąpi w czasie określonym, na jaki została zawarta, Operatorowi będzie przysługiwało roszczenie o zwrot ulg udzielonych przy zawarciu umowy, o których mowa w art. 57 ust. 6 ustawy Prawo telekomunikacyjne, ze względu na fakt, że wskazane powyżej zmiany wynikają bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa.
- Jeżeli korzystają Państwo z naszych usług telefonicznych, Państwa uprawnienia do przeniesienia numeru do innej sieci, pozostanie w mocy przez miesiąc po rozwiązaniu z nami umowy, chyba że złożą Państwo oświadczenie o zrzeczeniu się tego prawa.
W przypadku braku akceptacji wprowadzenia ww. zmian do łączących nas umów mogą Państwo skorzystać z prawa do ich wypowiedzenia. Z powyższego prawa mogą Państwo skorzystać do dnia 21 grudnia 2020 r. Informujemy jednocześnie, że w przypadku wypowiedzenia umów zawartych na czas określony, które znajdują się jeszcze w okresie promocyjnym (tzn. jest z nimi związana ulga, która została Państwu przez nas udzielona) będziemy mogli dochodzić od Państwa zwrotu udzielonych, a niewykorzystanych jeszcze ulg w postaci opłaty wyrównawczej/kary umownej. Powyższe uprawnienie do dochodzenia zwrotu udzielonych ulg wynika z tego, że zmiany w umowach wynikają bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, a nie z woli Operatora.
Treść zmian w linku pod spodem. Zmiany zaznaczono kolorem żółtym proszę o zapoznanie się z dokumentami :
Regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych – obowiązujący od 21.12.2020
Umowa swiadczenia uslug telekomunikacyjnych – od 21.12.2020
Pozdrawiamy
Firma Marlena
Poinformuj znajomych