Szanowni Państwo,
W związku ze zbliżającym się wejściem w życie ustawy z 12 lipca 2024 r. Prawo Komunikacji Elektronicznej,
(Dz.U. 2024.1221), która zastąpi obowiązującą dotąd ustawę Prawo Telekomunikacyjne, konieczne jest
zmodyfikowanie warunków umownych dotyczących usług, z których Państwo korzystają. Nowe warunki
będziemy stosować od 10 listopada 2024 r.
Jakie dokumenty zmieniamy:
Zmieniamy wszystkie umowy, które dotyczą świadczenia usług telekomunikacyjnych i które zostały zawarte
przed 10 listopada 2024 r. oraz Regulamin usług telekomunikacyjnych.
Jakie zmiany wprowadzamy:
1) Modyfikujemy zapisy dot. jednostronnej zmiany warunków Umowy przez Operatora wykreślając
wszystkie postanowienia z dokumentów abonenckich regulujących tę kwestię i wprowadzając
następujące postanowienia:
1. Operator może dokonać jednostronnej zmiany warunków Umowy, w tym uregulowanych w
Regulaminie i Cenniku, niezależnie od tego, na jaki okres została zawarta w przypadku, gdy:
a) konieczność wprowadzenia zmian wynika (i) ze zmiany przepisów prawa (w tym stawki VAT) lub
(ii) decyzji Prezesa UKE, lub
b) proponowane zmiany (i) są wyłącznie na korzyść Abonenta, w tym powodują obniżenie cen usług
lub dodanie nowej usługi, bądź (ii) mają charakter wyłącznie administracyjny i nie pociągają
negatywnych skutków dla Abonenta.
W razie braku akceptacji zmian Abonent może wypowiedzieć Umowę w terminie do dnia wejścia zmian
w życie, z uwzględnieniem konieczności zwrotu udzielonej ulgi udzielonej w związku ze świadczeniem
usług na zasadach promocyjnych (w wysokości pomniejszonej proporcjonalnie za okres od dnia
zawarcia Umowy do dnia jej rozwiązania). Operator publikuje na swojej stronie internetowej treść
proponowanych zmian z wyprzedzeniem co najmniej miesiąca przed wprowadzeniem ich w życie (okres
może być krótszy gdy tak wynika z terminu publikacji i wejścia w życie aktu prawnego lub decyzji UKE),
a także niezwłocznie doręcza Abonentowi na trwałym nośniku treść proponowanych zmian wraz z
informacją o prawie wypowiedzenia Umowy.
2. Operator może dokonać jednostronnej zmiany warunków Umowy o świadczenie usług zawartej na czas
określony, w tym uregulowanych w Regulaminie i Cenniku w przypadkach, o których mowa w ust. 1 na
zasadach tam wskazanych, a także jeśli konieczność wprowadzenia zmiany wynika z innych
obiektywnych okoliczności, niż wskazane w ust. 1 powyżej, na które Operator nie ma wpływu i których
nie mógł przewidzieć, a które uniemożliwiają realizację Umowy na uzgodnionych warunkach –
Operator może zmienić warunki umowy w zakresie adekwatnym do tych okoliczności. Zmiany będą
dokonywane w jak najwęższym i najmniej uciążliwym dla Abonenta zakresie. W razie braku akceptacji
zmian Abonent może wypowiedzieć umowę bez konieczności zwrotu ulgi, w terminie do dnia wejścia
zmian w życie. Operator doręcza Abonentowi treść każdej proponowanej zmiany Umowy w formie, w
jakiej została zawarta Umowa, chyba że Abonent złożył żądanie, by doręczyć mu powiadomienie w
innej formie, a także publikuje informację na swojej stronie internetowej, z wyprzedzeniem co najmniej
miesiąca przed wprowadzeniem zmian w życie
3. Operator może dokonać jednostronnej zmiany warunków Umowy o świadczenie usług zawartej na czas
nieokreślony, w tym uregulowanych w Regulaminie i Cenniku, w przypadkach, o których mowa w ust 1
powyżej na zasadach tam wskazanych, a także w następujących przypadkach:
a) wydania decyzji Prezesa UOKiK, Prezesa UODO, innego organu administracji państwowej, zaleceń
pokontrolnych Prezesa UKE, prawomocnego orzeczenia sądów powszechnych zobowiązujących lub
uprawniających Operatora do dokonania zmiany warunków Umowy; Operator może zmienić
Umowę w granicach określonych tymi decyzjami, zaleceniami lub orzeczeniami;
b) jeśli średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem, ogłaszany każdego roku
przez Główny Urząd Statystyczny (komunikat Prezesa GUS dostępny na stronie internetowej GUS
www.stat.gov.pl ), dalej „wskaźnik”, wykaże zmianę cen o co najmniej 3,5% w stosunku do
poprzedniego roku. Wzrost cen o 3,5% lub więcej (wartość wskaźnika co najmniej 103,5) może
spowodować wzrost opłat, a spadek cen o 3,5% lub więcej (wartość wskaźnika nie więcej niż 96,5)
może spowodować ich obniżenie. Wzrost lub obniżka opłat nie będą wyższe niż ogłoszony przez
GUS procentowy wzrost lub obniżka cen. Operator może zmienić opłaty do 6 miesięcy od dnia
ogłoszenia wskaźnika na stronie internetowej GUS, nie częściej niż raz na 12 miesięcy. Jeżeli
wskaźnik będzie uzasadniał podwyższenie opłat Operator może zdecydować o ich pozostawieniu
bez zmian. Jeżeli wskaźnik będzie uzasadniał obniżenie opłat Operator może pozostawić je bez
zmian tylko w przypadku, gdy w roku kalendarzowym poprzedzającym ogłoszenie wskaźnika
Operator nie skorzystał z uprawnienia do podwyższenia opłat w danej ofercie na podstawie
wskaźnika. Jeśli z takiego uprawnienia Operator skorzystał zobowiązany jest zdecydować o
obniżeniu opłat, a procentowa wysokość obniżki będzie tożsama z wysokością procentową
wcześniejszej podwyżki. Zmiana opłat dotyczyć będzie cenników dla umów obowiązujących w roku
kalendarzowym, którego dotyczy wskaźnik, jak i dla umów obowiązujących w roku
kalendarzowym, w którym ogłoszono wskaźnik GUS, o ile zostały one zawarte przed zmianą opłat
przez Operatora.
c) wzrostu kosztów świadczenia usług objętych Umową, w tym:
(i) wzrostu kosztów udostępniania Operatorowi sieci telekomunikacyjnych lub infrastruktury
telekomunikacyjnej odpowiednio do rodzaju usług niezbędnych do świadczenia Usług, w
tym sieci roamingowych;
(ii) wzrostu kosztów pracy, w tym wzrost minimalnego wynagrodzenia za pracę w Polsce oraz
przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw;
(iii) wprowadzenia lub podwyższenia po zawarciu Umowy opłaty należnej organizacji
zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i prawami pokrewnymi w związku ze
świadczeniem Usług objętych Umową;
(iv) wprowadzenia lub podwyższenia po zawarciu Umowy opłaty licencyjnej należnej nadawcy
lub dystrybutorowi programów audiowizualnych lub opłat należnych dostawcy innych
treści audiowizualnych od Operatora z tytułu ich rozprowadzania w ramach Usług;
(v) wzrostu kosztów świadczenia Usług objętych Umową w wyniku zmiany lub wzrostu
zakresu i kosztów wykonywania obowiązków na rzecz obronności, bezpieczeństwa
państwa lub bezpieczeństwa i porządku publicznego;
(vi) wzrostu kosztów nabywania, utrzymania, modernizacji, wymiany urządzeń, instalacji,
infrastruktury telekomunikacyjnej, systemów informatycznych i oprogramowania,
umożliwiających świadczenie Usług;
(vii) wzrostu kosztów energii elektrycznej, która jest niezbędna do świadczenia Usług;
(viii)wprowadzenia lub podwyższenia obciążeń publicznoprawnych (w tym podatków oraz
opłat wynikających z przepisów powszechnie obowiązujących, w tym ustawy Prawo
komunikacji elektronicznej i innych ustaw), lub zmiana sposobu (w tym podstaw) ich
naliczania, bezpośrednio obciążających Operatora w związku ze świadczeniem Usług
objętych Umową;
przy czym podwyższenie Opłat będzie dotyczyło wyłącznie Usług, których dotyczy podwyżka
kosztów, o której mowa w niniejszym punkcie, wzrost kosztów nieprzypisanych do poszczególnych
Usług, ale dotyczących łącznie wszystkich usług świadczonych przez Operatora będzie
uwzględniany proporcjonalnie, zaś podwyżka będzie proporcjonalna do wzrostu kosztów
świadczenia Usług, których dotyczy podwyżka. Nadto, jeśli Operator podwyższył Opłaty o
wskaźnik, o którym mowa w punkcie lit b powyżej, za dany okres czasu, to w oparciu o wzrost
kosztów świadczenia Usług Operator może podwyższyć Opłaty tylko w zakresie wzrostu danego
kosztu powyżej wskaźnika za dany okres;
d) zmiany kursów wymiany walut obcych wobec polskiego złotego;
e) zmiany w ofercie Operatora skutkujące zaprzestaniem oferowania danej konfiguracji Usługi (np.
prędkość Internetu, pakiet kanałów), przy czym w takiej sytuacji Operator zaoferuje Abonentowi
najbardziej zbliżoną i podobną konfigurację Usługi tego samego rodzaju z dostępnych w ofercie
Operatora (np. inny pakiet kanałów, inna prędkość Internetu);
f) wycofania, zmiany na inną lub modyfikacji technologii świadczenia Usług, ze względu na
konieczność optymalizacji wykorzystania zasobów, w tym wykorzystywanych częstotliwości
wykorzystywanych w Sieci (Operator może wówczas odpowiednio dokonać w Umowie zmian
dotyczących technologii, w tym wyłączyć daną technologię);
g) zmiany w warunkach umownych Operatora z podmiotami trzecimi, które powodują brak
możliwości świadczenia Usług, utrzymania określonego Umową zakresu Usług lub poziomu ich
świadczenia, lub wymagają zmiany w zakresie lub poziomie świadczenia Usług. Takie zmiany
obejmują:
(i) zmianę przez podmiot trzeci zasad lub warunków świadczenia usługi na rzecz Operatora i
wiążących go (w szczególności dotyczy to podmiotów, które udostępniają Operatorowi
infrastrukturę, sieci, oprogramowanie, treści audiowizualne);
(ii) zaprzestanie przez podmiot trzeci (w tym poprzez wypowiedzenie umowy lub odmowę jej
przedłużenia) świadczenia usługi, dostarczania produktów, treści audiowizualnych na rzecz
Operatora, z przyczyn niezależnych od Operatora (w szczególności dotyczy to podmiotów,
które udostępniają Operatorowi infrastrukturę, sieci, oprogramowanie, sprzęt, treści
audiowizualne);
(iii) zaprzestanie nadawania objętego Umową programu przez jego nadawcę, przy czym zmiana
technologii nadawania programu, zmiana nazwy i treści na inne nie stanowi zaprzestania jego
nadawania i tym samym nie stanowi zmiany warunków Umowy;
(iv) utratę przez Operatora prawa do wykorzystywania częstotliwości, infrastruktury, urządzeń
licencji lub innych uprawnień niezbędnych do świadczenia Usług;
(v) wprowadzenie przez podmiot trzeci zmian technicznych i technologicznych w usługach lub ich
funkcjonalnościach wpływających na możliwość świadczenie Usług przez Operatora, w tym ich
zakres i poziom;
h) w przypadku wystąpienia obiektywnych okoliczności, na które Operator nie ma wpływu i których
nie można było przewidzieć, a które uniemożliwiają realizację Umowy na uzgodnionych warunkach
– Operator może zmienić warunki umowy w zakresie adekwatnym do tych okoliczności. Zmiany
będą dokonywane w jak najwęższym i najmniej uciążliwym dla Abonenta zakresie.
W razie braku akceptacji zmian Abonent może wypowiedzieć umowę bez konieczności zwrotu ulgi, w
terminie do dnia wejścia zmian w życie. Operator doręcza Abonentowi treść każdej proponowanej
zmiany Umowy w formie, w jakiej została zawarta Umowa, chyba że Abonent złożył żądanie, by
doręczyć mu powiadomienie w innej formie, a także publikuje informację na swojej stronie
internetowej, z wyprzedzeniem co najmniej miesiąca przed wprowadzeniem zmian w życie.
2) Wprowadzamy dodatkowe uprawnienia do rozwiązania Umowy przez Państwa:
 z uwagi na nienależyte świadczenie usługi przez Operatora – Abonent ma prawo wypowiedzieć
Umowę ze skutkiem natychmiastowym:
w przypadku nieświadczenia lub nienależytego świadczenia Usług przez Operatora, to jest występowania
znaczących, stałych lub częstych rozbieżności między rzeczywistym wykonaniem usług, a warunkami
określonymi w Umowie; uprawnienie to przysługuje po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i nie
wpływa na uprawnienia Abonenta do dochodzenia roszczeń z nienależytego wykonania Umowy; w przypadku,
gdy Abonent zawarł umowę o świadczenie usług obejmującą usługę dostępu do internetu lub usługę telefonii
oraz inną usługę, prawo wypowiedzenia Umowy ze względu na niewykonanie lub nienależyte wykonanie
Umowy obejmuje wszystkie usługi objęte umową
 w przypadku zmiany dostawcy usługi Internetu lub telefonii z przeniesieniem numeru – Abonent ma
prawo wypowiedzieć umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia:
w przypadku zmiany dostawcy usługi dostępu do Internetu lub zmiany dostawcy telefonii z przeniesieniem
numeru Abonent może wypowiedzieć umowę z Operatorem bez zachowania terminu wypowiedzenia, jednak
jest wówczas zobowiązany do uiszczenia opłaty za okres wypowiedzenia, w wysokości nie wyższej niż opłata
abonamentowa za jeden okres rozliczeniowy, oraz zwrotu ulgi udzielonej w związku ze świadczeniem usług na
zasadach promocyjnych (w wysokości pomniejszonej proporcjonalnie za okres od dnia zawarcia Umowy do dnia
jej rozwiązania); jeśli rozpoczęcie świadczenia usługi przez nowego dostawcę internetu lub przeniesienie numeru
nie nastąpiło w ustalonym z Abonentem terminie Operator wznowi lub kontynuuje świadczenie usługi na
dotychczasowych warunkach; jeśli rozpoczęcie świadczenia usługi przez nowego dostawcę internetu lub
przeniesienie numeru nie nastąpi w terminie 30 dni od upływu ustalonego z Abonentem terminu wypowiedzenie
Umowy uważa się za bezskuteczne, chyba że Abonent oświadczy, że chce, by uległa rozwiązaniu
3) Zastrzegamy, że będzie nam przysługiwać prawo rozwiązania Umowy w przypadku, gdy będą Państwo
pozostawać w opóźnieniu z zapłatą za świadczone usługi po wyczerpaniu przez nas procedury
ograniczenia i zawieszenia Usługi:
Jeśli Abonent opóźnia się z zapłatą za świadczoną usługę wówczas:
a) Operator informuje Abonenta o zamiarze ograniczenia świadczenia usługi, jeśli Abonent nie zapłaci
należności w terminie 7 dni od doręczenia powiadomienia;
b) Po bezskutecznym upływie terminu, o którym mowa w pkt a powyżej Operator może ograniczyć
świadczenie usługi w ten sposób, że blokuje możliwość inicjowania połączeń głosowych oraz wysyłania
wiadomości SMS, a także blokuje możliwość korzystania z transmisji danych (nie dotyczy to inicjowania
połączeń na numery alarmowe); Operator nie ogranicza usługi jeśli jest to technicznie niewykonalne
lub ekonomicznie niezasadne;
c) Jeśli w terminie 7 dni od ograniczenia albo wystąpienia przyczyny braku możliwości ograniczenia
usługi, o której mowa w pkt b powyżej Abonent nie zapłacił zaległych należności Operator powiadamia
Abonenta o zamiarze zawieszenia świadczenia Usługi;
d) Jeśli w terminie 3 dni od dnia doręczenia powiadomienia, o którym mowa w pkt c powyżej Abonent nie
zapłaci zaległych należności, wówczas Operator może zawiesić świadczenie usługi, co skutkuje brakiem
możliwości korzystania przez Abonenta z Usługi (za wyjątkiem połączeń na numery alarmowe); w
przypadku złożenia reklamacji dotyczącej wysokości opłat z tytułu świadczenia usługi, zawieszenie
świadczenia usługi nie może nastąpić wcześniej niż po upływie 21 dni od dnia wyczerpania drogi
postępowania reklamacyjnego
e) Jeśli w terminie 7 dni od dnia zawieszenia Usługi Abonent nie zapłaci zaległych należności Operator
powiadamia Abonenta o zamiarze wypowiedzenia Umowy z winy Abonenta po upływie 7 dni od dnia
doręczenia powiadomienia, jeśli Abonent nie zapłaci w tym czasie zaległych należności;
f) Jeśli Abonent uporczywie opóźnia się z zapłatą za świadczone usługi Operator powiadamia Abonenta o
zamiarze zawieszenia Usługi i może Usługę zawiesić jeśli Abonent nie zapłaci zaległych należności w
terminie 14 dni od dnia doręczenia powiadomienia.
Powiadomienia doręcza się na trwałym nośniku na wskazany przez Abonenta adres korespondencyjny, adres
poczty elektronicznej lub adres innego środka komunikacji elektronicznej, jeśli Operator umożliwia korzystanie z
takiego środka. Operator wznawia świadczenie ograniczonej lub zawieszonej Usługi w terminie 3 dni od dnia
zapłaty zaległych należności.
4) Zastrzegamy, że w przypadku, gdy złożą nam Państwo oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, jej
rozwiązaniu lub wypowiedzeniu w formie dokumentowej możemy potwierdzić Państwu otrzymanie tego
oświadczenia także przez wysłanie wiadomości e-mail na adres wskazany przez Państwa do kontaktu.
5) W związku ze zmianą podstawy prawnej przetwarzania danych osobowych i danych transmisyjnych
zmieniamy klauzule informacyjne:
Na podstawie art. 6 ust. 1 b) i c) RODO oraz art. 296, art. 298 ust. 3 i art. 389 ust.1 i 3 ustawy Prawo
Komunikacji Elektronicznej Operator przetwarza imię, nazwisko, adres zamieszkania, miejsca zameldowania na
pobyt stały, adres korespondencyjny jeśli jest inny niż adres zameldowania na pobyt sta-ły, numer PESEL,
nazwę, serię i numer dowodu tożsamości, a w przypadku cudzoziemca, który nie jest obywatelem państwa
członkowskiego albo Konfe-deracji Szwajcarskiej – numer paszportu lub karty pobytu, dane zawarte w
dokumentach potwierdzających możliwość wykonania zobowiązania wobec Operatora wynikającego z umowy
o świadczenie usług telekomunikacyjnych, adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu. Inne dane Abonenta
mogą być przetwarzane za zgodą Abonenta, na podstawie art. 6 ust. 1 a) RODO.
Na podstawie art. 389 ust. 1 ustawy Prawo Komunikacji Elektronicznej dla celów przekazywania komunikatów
w sieciach telekomunikacyjnych oraz naliczania opłat za usługi telekomunikacyjne i ich windykacji, Operator
przetwarzać będzie dane transmisyjne, takie jak: dane routingowe, czas trwania połączeń, czas rozpoczęcia i
zakończenia połączenia, objętość komunikatu, format (protokół przekazu komunikatu), dane o położeniu
urządzeń końcowych wywołującego i wywoływanego, sieć, w której następuje rozpoczęcie i zakończenie
połączenia. Dane te będą przetwarzane w okresie obowiązywania umowy, a po jej zakończeniu w okresie
roszczeń lub wykonywania obowiązków spoczywających na Operatorze z mocy prawa. Dane transmisyjne mogą
też być przetwarzane na podstawie udzielonych przez Abonenta zgód na ich przetwarzanie, do celów
określonych w oświadczeniu o udzieleniu zgody.
6) Dodaliśmy zapis przewidujący, że w przypadku zmiany dostawcy usługi dostępu do sieci Internet, mają
Państwo prawo do zachowania ciągłości świadczenia usługi dostępu do sieci Internet, chyba że nie jest
to technicznie wykonalne.
7) Jeśli korzystają Państwo z poczty elektronicznej, której adres związany jest z naszą nazwą handlową lub
znakiem towarowym mają Państwo prawo żądać zapewnienia bezpłatnego dostępu do tej poczty przez
okres 6 miesięcy od dnia rozwiązania umowy.
8) Wszędzie tam, gdzie w naszych dokumentach odwoływaliśmy się do Prawa telekomunikacyjnego,
zmieniamy to na ustawę Prawo Komunikacji Elektronicznej.
Jakie uprawnienia przysługują Państwu w związku ze zmianami:
Jeśli nie akceptują Państwo zmian mogą Państwo wypowiedzieć Umowę o świadczenie usług
telekomunikacyjnych. Oświadczenie powinni Państwo złożyć do 9 listopada 2024 r. Wówczas z tym dniem
zakończymy świadczenie usług na Państwa rzecz. Muszą jednak liczyć się Państwo, że jeśli wypowiedzenie
będzie dotyczyć Umowy zawartej na czas określony na warunkach promocyjnych, będą Państwo musieli
zwrócić nam ulgę, którą Państwu udzieliliśmy (proporcjonalnie pomniejszoną za okres od dnia zawarcia Umowy
do dnia jej rozwiązania).
W przypadku braku akceptacji postanowienia uprawniającego nas do jednostronnej zmiany warunków
umowy na czas nieokreślony po okresie promocyjnym (pkt. 1 ust. 3 powyżej):
 jeśli Państwa umowa jest umową na czas nieokreślony – mogą Państwo umowę wypowiedzieć do 9
listopada 2024 r. bez konsekwencji finansowych;
 jeśli Państwa umowa jest umową na czas określony – postanowienie to będzie dotyczyć Państwa
dopiero po tym, jak umowa automatycznie przedłuży się na czas nieokreślony; wobec tego mogą
Państwo sprzeciwić się przedłużeniu Państwa umowy na czas nieokreślony z uwagi na brak akceptacji
tego postanowienia, w każdym czasie, nie później jednak niż na 7 dni przed końcem okresu, na jaki
umowa została zawarta.
W razie pytań zapraszamy do kontaktu.
Z poważaniem
Firma Marlena

Regulamin

Umowa

 

 

Poinformuj znajomychShare on Facebook